Årets parkvin!

Short haired African American female looking at camera in orange wool sweater touching face

Sola steiker, leiligheten din er for varm og balkongen din er for liten; parken kaller! Men, hvilken vin tar man med til parken? Hvilken vin tåler å bli litt varm utover dagen og er frisk som en sommerdag?

Ikke minst, hvilken vin har en pris som gjør at man kan forsvare at man drikker den fra en pappkopp som tørstedrikk? Slapp av, vi har fikset tips til hvilken vin som passer perfekt for parken!

Våre anbefalinger:

super modeste naturvinforbundet.jpg

01 —
Dom. de Sulauze Super Modeste Pet' Nat' (2020)

Druer: Ugni Blanc 50%, Vermentino 50%
Pris: 216,90,-
Varenummer: 7732801

Denne vinen har alt vi nevnte i starten av artikkelen. Vinen er perlende og frisk og smaker av sitrus. I tillegg er prisen veldig god! Boblene i vinen får den til å føles frisk selv om temperaturen stiger i løpet av dagen.

sassara esotico naturvin naturvinforbundet.jpg

02 —
Sassara Esotico (2020)

Druer: Corvina 30%, Trebbiano 10%, Moscato 10%, Molinara 40%, Garganega 10%
Pris: 199,90
Varenummer: 13055301

Fargen på denne vinen skriker park og sommer! Det samme gjør prisen. Vinen er lettdrikkelig, fruktig og med smak av aprikos.

meinklang mulatschak naturvin naturvinforbundet.jpg

03 —
Meinklang Mulatschak (2020)

Druer: Gewürztraminer 33%, Welschriesling 33%, Pinot Gris 34%
Pris: 189,90,-
Varenummer: 12081001

Denne vinen gikk som en farsott da den ble lansert for et halvt år siden. Mange var redde for at slaget var tapt da den ble utsolgt med én gang. Heldigvis kom den inn igjen i tide til sommer og parksesong! Dette er en leskende oransjevin fra populære Meinklang i Østerrike som har hatt 7-8 dager skallmaserasjon. Tørr, syrlig og floral.

kopptisch ret naturvin naturvinforbundet.jpg

04 —
Koppitsch Rét (2020)

Druer: St. Laurent 20%, Zweigelt 80%
Pris: 196,90
Varenummer: 11085701

Parkvin trenger ikke bare bety bobler og hvitvin. Denne rødvinen fra Koppitsch passer perfekt avkjølt i parken og går godt til det meste av grillmat. I tillegg klokker den inn på en pris under 200-lappen; med andre ord ligger alt til rette for en bra parkvin her. Syrlig, fyldig og fruktig rødvin som balanserer mellom å være leskende vomfyll og en god mat-kompanjong med fylde.

krasna hora anna naturvin naturvinforbundet.jpg

05 —
Krásná Hora - Anna (2020)

Druer: Sauvignon Blanc 20%, Riesling 80%
Pris: 230,-
Varenummer: 12989801

Det Tsjekkiske vinhuset Krásná Hora lager populære naturviner! Vinen vi presenterer her er oppkalt etter et av de nyeste tilskuddene til familien som driver vingården. Anna er ung, boblende og frisk med hint av sitrus og god syre. Nå snakker vi park!

clos du tue boeuf naturvin naturvinforbundet.jpg

06 —
Clos du Tue-Boeuf - Vin Rosé (2020)

Druer: Gamay 100%
Pris: 320,-
Varenummer: 13041201

Vi tillater oss å ta med én ekslusiv parkvin. Siden myndighetene anbefaler at vi oppholder oss mest mulig utendørs kan det jo hende du er i parken for å feire bursdag eller bryllup? Da er det lov til å unne seg noe dyrere vin. Denne roseen fra Clos du Tue-Boeuf er superfruktig og får en del sødme takket være nevnte frukt. Får du denne iskald i parken er dagen komplett.

Forrige

Sommerfavoritter fra Fyllechatten