April: Naturvin under 250,-

Vi vet at mange naturviner koster litt mer enn mange konvensjonelle viner (as they should). Samtidig vet vi at mange av dere ofte er ute etter gode kupp, spesielt etter å ha tømt lommeboken på prima påske-vin. Heldigvis kommer vi hver måned med et tips til naturvin under 250,-!

I april-tipset skal vi til en saftig rødvin fra Sør-Afrika:

Testalonga - Baby Bandito Follow your dreams

Druer: Carignan 100%
Pris: 249,90
Varenummer: 3693701

Med bare 10 øre unna toppen sniker denne rødvinen seg akkurat innafor 250 kroner. Sør-Afrikanske Testalonga havnet nylig i norske aviser grunnet en av vinetikettene i “Bandito”-serien, nemlig vinen med navnet “Keep on Punching”. At Forbrukertilsynet forbyr en vinetikett fordi den kan misoppfattes får de stå for selv, men månedens tips fra oss er altså en av de som har gått gjennom nåløyet.

Når det gjelder innholdet i flasken er dette en rødvin laget på 100% Carignan. En drue som er kjent for god frukt, rik farge og mat-vennlighet. Og alt dette får du også i denne vinen! Selv om vi alle ser mot vår og lyse dager nå, er vi ikke helt ferdig med lam og storfe-retter paret med nydelige rødviner helt ennå. Eller?

Forrige

Naturvinmessa Vol. 2